4 tipp az életmódváltáshoz! Fogadd meg és megváltozik az életed!

desktop-1.jpg

Manapság az életmódváltás az a szó, amivel szívesen dobálóznak az emberek és minden probléma végső megoldásaként aposztrofálják. Számomra az életmódváltás egyenlő a tenni akarással, mikor szakítunk negatív attitűdjeinkkel és új, pozitív szokásmintákat alakítunk ki, melyek támogatják a személyes fejlődésünket. Mindennek az alapja a tudatosság és a önfegyelem, hiszen e kettő nélkül nem lesz tartós életmódváltásunk. Senki sem mondja, hogy könnyű rossz szokásainkkal szakítani, de kitartónak kell lenni, így elérhetjük hőn áhított céljainkat.

1. Célkitűzések

Mit ér az önfegyelem és tudatosság, ha nem vagyunk tisztában azzal, hova szeretnénk eljutni, mit akarunk megvalósítani?! Céljaink vezérelnek minket,  hajtanak előre a hosszú és rögös úton. Céljaink olyanok, mint az autónak a benzin, elengedhetetlen a megfelelő működéshez és ha kifogyunk belőle, akkor egy helyben toporgunk. Világéletemben voltak álmaim, vágyaim, céljaim, pontosan tudtam, mit akarok elérni, mivé szeretnék válni. Életemben először történt meg velem az, ami az előző félévben, nem tűztem ki célokat magam elé, csak léteztem. Ez azt eredményezte, hogy nem éreztem magamat jól a bőrömben, egyre idegesebb és elégedetlenebb lettem önmagammal és környezetemmel egyaránt. A végén oda jutottam, hogy konkrétan semmi kedvem sem volt. Aztán szépen, lassan és küzdelmesen erőt vettem magamon és újra kitűztem célokat, ezzel új irányt  adtam életemnek.

2. Tudatosság a siker kulcsa

Ha megvannak a megfelelő célok és célkitűzések, akkor a véghez vitelükhöz nem árt egy adag tudatosság. Maga a tudatosság az élet minden területén jól jön, még olyan mindennapi dolgoknál is, mint, hogy milyen forrásból szerezd be a zöldségeket az egészséges és tápláló vacsorához, milyen mosóport használj az ökológiai lábnyomod csökkentése gyanánt vagy, hogy a mozgólépcső helyett inkább sétálj. A tudatosság biztosítja, hogy a céljainkat a megfelelő módon és módszerekkel érjük el.

3. Vállalj felelősséget!

Az emberek nagy része szeret áldozatként gondolni magára és kifogásokat keres, miért tart még mindig ott, ahol. Azért szedtem fel X kilót, mert nincs időm sportolni, azért nem megyek sehova a barátaimmal, mert nincs pénzem, azért nem eszek egészségesen, mert drága. Kifogások kifogásokat szülnek, ami egy egész kifogásspirált indít be és elnyel, mint egy hurrikán. Fogadd el, az, hogy most ITT tartasz, teljesen rajtad múlott. Te vagy az, aki miatt nem fejlődtél, aki miatt beszorultál egy rosszul működő párkapcsolatba és te vagy az, aki miatt lusta lettél. Én már csak tudom, hiszen én is végig mentem ezeken a pokoli lépcsőkön, de elfogadtam, hogy a saját életem kovácsa vagyok és ha változtatni akarok, akkor bizony csak rajtam múlik. Csapj egyet az asztalra, emelkedj fel és vedd kezedbe az életed!

4. Add meg a megfelelő löketet a testednek!

Ahhoz, hogy a tested is úgy működjön, ahogy elvárnád tőle, fizikailag is meg kell erősítened. Ennek az egyik legjobb módja a táplálkozás átstrukturálása és az edzés elkezdése. Az elején érdemesebb teljes testre történő gyakorlatokat végezni, később pedig jöhetnek a szétbontott edzéstervek, ahol egy-egy izomcsoport kerül fókuszba, de a lényeg, a rendszeresség. Mivel testünk motorja a táplálkozás, így érdemes olyan ételek enni, ami táplál és erősíti, mint például a zöldségek, gyümölcsök, sovány húsok és halak. A mai fogyasztói társadalom tudat alatt szoktat rá minket a finomított élelmiszerekre, hiszen előállításuk olcsóbb és így a silány minőség is felhasználásra kerül. Eldöntöttem, hogy egy 30 napos kihívás keretében átalakítom a táplálkozási szokásaimat, búcsút intek a fehér lisztes, cukros élelmiszereknek és tiszta forrásból származó összetevőkből fogom megalkotni az ételeimet. Ha érdekel, csatlakozz hozzám Instagramon és a Stories-ban, figyelemmel kísérheted mit eszem, mit edzek és hogyan változtatom meg a rossz szokásaimat. Ha kedvet kaptál hozzá, @mysweetestheaven néven megtalálsz! Egyet ne felejts,  ahhoz, hogy megváltozzon az életmódod, tűzz ki célokat, élj tudatosan, vállalj felelősséget és add meg testednek azt, amire szüksége van!

 

Ha tetszett a cikk, az alábbi felületeken is megtalálsz:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pasztoredina.blog.hu/api/trackback/id/tr8413546083

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása