Tűzd ki céljaidat az új évre!

Új év, új én! Hangzik el sokszor ez a kijelentés a szánkból. Az új év arra jó, hogy mindenféle fogalmat tegyél, melyek nagy része csak úgy elvész a semmibe. Fogadd meg, hogy idén nem ígérteteket teszel, hanem célokat tűzöl ki magad elé!

Már jó pár éve alkalmazom azt a módszert, amit most megosztok veletek. Régebben én is eltökélten fogadtam meg minden olyat szilveszterkor, ami éppen eszembe jutott, ám január végére ezek mind szertefoszlottak. Fogadalmak helyett inkább célokat kezdtem el kitűzni magam elé. A célokat nagyobb csoportokra osztottam, úgy mint iskolai eredmények, utazás, blog, sport. A nagyobb csoportok alá leírtam, hogy miket szeretnék elérni. 


A legfontosabb, hogy a céljainkat pontosan kell megfogalmazni és egy időpontot mellé rendelni évvel és hónappal, melyre teljesíteni szeretnénk. Ez azért is lényeges, hiszen (ha az én példámból indulunk ki), nem 2016-ban szerettem volna elkezni az egyetemet, hanem a felvételi időszak befejeztével. Ezzel az agyunkban konkretizáljuk az elérni kívánt időintervallumot.


Nálam remekül bevállik ez a rendszer, hiszen a céljaim 80%-a teljesül. Nem baj, ha nagyot álmodunk, ha elérhetetlennek gondoljuk, az univerzum számára semmi se lehetetlen. Nekem is voltak olyan céljaim, melyek nem gondoltam volna, hogy teljesülnek, mégis idővel valóra váltak. Egy a fontos, a legtöbb cél nem úgy valósul meg, ahogy eltervezed, de ha ezen túllépsz, még jobban fogsz járni, mint az eredeti elgondolással. Rengeteg helyen az hallani, hogy az út a fontos, az kell megtervezni, ebben az esetben viszont a célt kell pontosan meghatározni.


A megfelelő motiváció szintén elengedhetetlen. Ennek hatására hoztam létre otthon a motivációs falamat, melyre a céljaimat rakom ki. Ezen a falon nem csak leírom a pontosan megfogalmazott célokat, hanem képeket is teszek mellé. Mikor elkezdtem írni a blogomat, álmomban se gondoltam volna, hogy ennyi emberhez eljutok. Bár csak vágytam rá, mégis sok minden teljesült ezzel a rendszerrel. Én azt csináltam, hogy a blog honlapján nyomtam egy PRTSc-t és bemásoltam a paint-be, ott pedig átírtam, hogy mennyi látogatottságot, kommentet, feliratkozót szeretnék az oldalamra. Amint ez megvolt, csak kinyomtattam, feltettem a motivációs falamra és lám, egy év múlva megközelítették azt a számot, melyet kitűztem.


Minden év végén csinálok egy összesítést az előző évemről, megnézem, melyeket értem el, melyek azok, amin még pontosítanom kell. Ilyenkor kezembe szoktam venni az előző évek céljait és elolvasgatom. Nincs is annál jobb érzés, mikor látod, hogy az álmaid megvalósultak és ezek a megvalósult álmok adnak erőt a folytatáshoz. Remélem ezzel a módszerrel a céljaid is megvalósulnak, de egyet ne feledj, te vagy az, aki tehet a céljaiért!

Mit gondoltok erről a módszerről?



A bejegyzés trackback címe:

https://pasztoredina.blog.hu/api/trackback/id/tr313545513

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása