My Fitness Diary #2 - Hogyan építettem be az edzés a mindennapi életembe?

  blonde-fitness-workout_440.jpeg

Fotó forrása: Pinterest

Egy több, mint 8 órás munka mellett nem könnyű időt szánni a hobbidra, főleg akkor, ha a hobbi szerteágazó elemekből épül fel és a szabadidődbe kell belesűríteni. Esetemben a szabadidő eloszlása áll a blogból, mely 24 órás odafigyelést igényel, hiszen a világ annyira felgyorsult, hogy a folyamatos online jelenlét elengedhetetlen, áll továbbá a sportból, a barátokkal és családdal elöltött időből és akkor néha nem árt még egy ici-pici én időnek is helyet szorítani. A legtöbb ember elfoglalt, így a munkán kívül nehéz más is beépítenie a napirendjébe, de a sport az a dolog, amire ha még kevés időnk is jut, muszáj rászánni, hiszen számos pozitív élettani hatása van. Világéletemben aktívan sportoltam, de volt egy jó fél év, amikor megszakítottam a sportos életmódomat, mondván, hogy a munkahely váltás, az összeköltözés és államvizsga kombinációja nem teszi lehetővé a rendszeres testmozgást. A sport elhagyásával egyre jobban éreztem, hogy romlik az állóképességem, fáradtabb és feszültebb lettem. A felgyülemlett stressz levezetésére nem fordítottam kellő időt, így egyre komorabbá és ingerültebbé váltam, frusztrációmat pedig a körülöttem lévőkön vezettem le. Aztán februárban, több heti szenvedés és tervezgetés után újra elkezdtem edzeni. El sem tudom mondani, mennyivel jobban érzem magamat, hogy összehangoltam az edzést az étkezéssel, hiszen a harmóniának köszönhetően a testem újra elkezdett formálódni, ezáltal pedig nőtt az önbizalmam és már sokkal szívesebben nézek a tükörbe, boldogabb vagyok és ami fontos, elégedett önmagammal. Első körben heti három súlyzós edzést tűztem ki, mivel estére elfáradok, így heti két alkalommal reggel, munka előtt járok edzeni (néha sírok a 6 órai kelés miatt, de ilyenkor mindig arra gondolok, hogy milyen jól felpörget a mozgás), egy edzés pedig hétvégére marad. Mivel hétvégén több időm van, így akkor szoktam a hosszabb edzéseket megtartani, a reggeli edzéseim pedig inkább pörgősebbek, szuperszettekkel fűszerezve. Próbálok heti háromszor hasazni is, amit az utolsó három gyakorlatomba kapcsolok be mert ha a végére hagynám, akkor fennállna a lecsalás veszélye. Emellett a vádlim fejlesztésére fókuszálok tudatosabban, sajnos úgy néz ki, mint egy 5 éves gyereké, így erre heti kétszer is edzek. A célom a még tudatosabb, komplexebb edzés, a mozgás órák számát fel szeretném emelni heti négy alkalomra, így beiktatnék egy kardió napot. Tudom, hogy mindenkinek számtalan kifogása van arra, hogy miért nincs ideje edzeni (nekem is volt, még mennyi), de higgyétek el, ha elkezditek, akkor nem lesz megállás. Ahogy látod a fejlődést és találsz motivációt, abba sem akarod hagyni. Ám a legfontosabb, hogy ÖNMAGAD miatt csináld!

 

Ha tetszett a cikk, az alábbi felületeken is megtalálsz:

 

A bejegyzés trackback címe:

https://pasztoredina.blog.hu/api/trackback/id/tr113546077

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása